Звіт по проведенню заходів

Робота з дитячою книгою

         Книга – це скарбниця мудрості усього людства, тому вона виступає  невід’ємним засобом розвитку та виховання дітей дошкільного віку.

         Важливими завданнями у роботі з книгою є:

-прищеплювати інтерес до дитячої літератури;

-виховувати допитливість, бажання пізнавати нове;

-ознайомлювати із різноманітністю художнього матеріалу;

-виховувати позитивні якості характеру;

-формувати вміння отримувати емоційне задоволення від спілкування з книгою;

-виховувати любов та бережливе поводження із книгою.

         Ще у дитячому садку закладається фундамент для формування майбутнього читача. Адже слово «читач» для дошкільника є умовним. Діти «читають», розповідаючи відомі казки, вірші, оповідання та інші художні твори за ілюстраціями у книзі. Заодно відбувається і потужний  мовленнєвий розвиток.

         У закладі є груповий художній куточок, яким діти активно цікавляться: повторюють відомі художні твори та висловлюють свої побажання дізнатися щось нове, грають «У бібліотеку», знайомляться із відомими українськими письменниками.

         На виконання статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту», Постанови Кабінету Міністрів від 14.12.2011 р. № 1283 «Про затвердження порядку проведення моніторингу якості освіти», державних вимог до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку визначених Базовим компонентом дошкільної освіти та з метою забезпечення ефективного відстеження якості  освіти у закладі, підвищення якості підготовки дітей до школи, виявлення можливих передумов труднощів адаптації до школи та створення умов щодо формування готовності дітей до навчання у школі в січні 2023-2024 навчального року було проведено моніторингові дослідження рівня сформованості ключових компетенцій у вихованців відповідно до Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти). Робота велася із 11 дітьми, які навчаються у закладі.

Зведена таблиця рівня досягнень дітей старшого дошкільного віку

за освітніми напрямками  у межах БК дошкільної освіти у січні 2023 р.

Вікова група/ (кількість обстежених дітей)ТермінО/н «Особистість дитини»О/н «Дитина в соціумі»О/н «Дитина в природному довкіллі»О/н «Дитина у світі мистецтва»О/н «Гра дитини»О/н «Дитина в сенсорно – пізнав. просторі»О/н «Мовлення дитини»
вдснвдснвдснвдснвдснвдснвдсн
-Група старшого дошкільного віку 19 дітейсіченькількість  362155353154133525312441

         За середніми показниками 2 дитини мають високий рівень, 5 дітей – достатній рівень, 4 дитини – середній рівень, 0 – низький рівень. Що у відсотковому відношенні становить відповідно 18% – В, 45% – Д, 36% – С, 0 – Н.

Руханка “Шість веселих пташенят”

«Іграшки із чарівної скриньки»

У вересні із дошкільнятами була проведена розвага «Іграшки із чарівної скриньки». Діти краще познайомилися один з одним, а також із усім різноманіттям ігрового матеріалу дитсадка. Впродовж розваги малята розвивали свої образотворчі, мовленнєві, будівельно-конструктивні , рухові, творчі здібності, логічне мислення, дрібну моторику. Важливим завданням було і формування патріотичних почуттів: діти складали український віночок, прикрашали сорочки-вишиванки, знайомилися із особливостями національного одягу.

Випускне свято

У червні на випускному святі дитячий садок провів своїх малят до 1 класу. Діти пригадали веселі, безтурботні, та разом з тим пізнавальні та повчальні дні, проведені у закладі. Майбутні першокласники співали, танцювали, відгадували загадки, брали участь у різноманітних іграх, щоб показати своїм батькам та гостям свята кмітливість, спритність, готовність до навчальної діяльності.

Вишиванка – символ України,
Кожної великої родини,
Нашої історії та мови
Залюбки вдягаємо її знову.

Зустрічаємо весну!

Гра-драматизація «Рукавичка»

         У дітей старшої групи гра-драматизація стає невід’ємною частиною їхнього життя. Набуті знання дітей, художні навички вихователь спрямовує на формування колективних взаємин у грі, виховання взаємодопомоги, поваги, взаємовиручки. Ігри-драматизації в цьому віці самостійні, носять творчий характер. Головним у грі є колективна спрямована діяльність.

         Позитивно впливають ігри-драматизації і на дітей рухливих, нестриманих. Систематично засвоюючи в грі норми взаємин, вони вчаться підпорядковувати свої бажання, волю інтересам колективу.       

         Гра-драматизація допомагає дітям відчувати красу вчинків, вчить допомагати слабшому. Ці ігри можуть бути багатим джерелом для формування дружного колективу, де атмосфера радості і доброти допомагає виховувати необхідні моральні якості у дошкільників.

Святкова ялинка в гостях у дітей

Вона зелена і пухнаста,

Весела, радісна й срібляста,

Ялинка вогниками грає,

З Новим роком всіх вітає.

З лісу вона довго йшла,

Подарунки всім несла.

Раді їй пташки й звірята,

Дорослі раді і малята.

Ми – за Україну!

Новорічне свято.

23 грудня у дитячому садку відбулося Новорічне свято. Діти виконували зимові пісеньки, декламували вірші, у яких привітали усіх з наступаючим новим роком. Не обійшлося і без веселих танців та хороводів. Малят розважали цікаві ігри: «Склади сніговика», «Знайди рукавичку», «Хто більше». І яке ж свято без солодких дарунків, які діти отримали у цей день, сповнений сюрпризів!

Тиждень безпеки дитини

         1 вересня в Осівському закладі дошкільної освіти відсвяткували День знань.

Діти побували на святі Першого дзвоника у школі. А також взяли участь у розвазі «Ми веселі дошкільнята». Завдяки цікавим та різноманітним іграм «Мій настрій», «Мікрофон», «Поїзд», «Де сховались кошенята?», «Головоломка з паличками», «Гра з хусточками» діти змогли краще познайомитися один з одним. Уся діяльність в цей день була спрямована на виховання дружніх стосунків між дітьми та розвитку бажання відвідувати дитячий садок, здобувати освіту.

Зустріч адміністрації школи з батьками.

Прощання із зимою

Мабуть, не залишиться жодної людини, яка б була байдужою до холодної зимової краси, яка ніби застигла в нерухомості. Обмерзлі дерева та кучугури снігу мають вигляд чудернацьких скульптурних композицій. Німота, сонна тиша доповнюють цей казковий образ. Зима заставляє усю природу жити за своїми законами.

         Прощаючись із цією порою року, діти повторили зимові явища природи, знання про життя рослин і тварин узимку, а також насолодилися веселими зимовими розвагами.

Природа космосу

         Відповідно до Базового компонента дошкільної освіти в Україні головним завданням змістової лінії «Природа космосу» є формування елементарних уявлень про космос, без якого не може бути життя на землі. За цієї умови у дошкільнят можливо сформувати основу цілісного сприйняття світу, усвідомлення зв’язку Землі та Космосу, свого зв’язку з єдиним світом.  

        Тому озброюємо дітей елементарними знаннями та уявленнями про рідну планету Земля та її супутник Місяць, про Сонце і його роль в житті. З допомогою вихователя малята з’ясували поняття «Космос» (як простір за межами планети Земля) та «Сонячна система», визначили загальні характерні особливості інших планет Сонячної системи, познайомилися із професією космонавта та космічною технікою.

         При цьому важливо виховати почуття прекрасного, захоплення красою зоряного неба, розвинути пізнавальні здібності дітей, їхнє прагнення до посильного пізнання безкраїх космічних просторів.

Новорічне Свято

28 грудня 2020 року у закладі дошкільної освіти Осівського НВК відбулося новорічне свято. Діти ретельно підготувалися до святкування: вивчили вірші, хороводи. До малят завітали дідусь Мороз із Снігуронькою. Вони привітали усіх з наступаючими святами та провели з дітьми веселі ігри. Свято сприяло розвитку у дітей творчих здібностей та мовлення, вихованню слухняності. Новорічні пісні та ігри викликали у дошкільнят радість та збагатили позитивними емоціями. І звичайно, що ніхто на святі не залишився без приємного подарунка від казкових гостей.

Дозвілля для дітей до дня святого Миколая з використанням народних традицій

         Мета заходу полягала у формуванні уявлень про звичаї і традиції українського народу, вдосконаленні знань про свято Миколая, розвитку інтересу до вивчення історичних і культурних надбань нашого народу, виховання слухняності та шанобливого ставлення до дорослих.

         Під час свята діти ознайомилися із життям святого Миколая, заспівали тематичних пісень. Та щоб Миколай приніс дарунок, малята розповіли про добрі справи, які кожен може щодня виконувати. Щоб зробити Миколаю приємне, діти для нього виготовили даруночки – яскраві дзвоники, їх оздобили та прикрасили. Дошкільнята переглянули веселі музичні відео про це народне свято. Вкінці заходу усі отримали дарунки, за що були дуже вдячні святому Миколаю. 

Розвага “Хустинка для зими”

Тиждень безпеки

Згідно наказу Управління освіти, молоді та спорту Дубровицької райдержадміністрації з метою попередження надзвичайних ситуацій, профілактичної роботи з дітьми та їх батьками щодо попередження травматизму, поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, загострення уваги на необхідності дотримання основ безпеки життєдіяльності з 07.10 по 11.10. 2019 року в закладі дошкільної освіти Осівського НВК було проведено Тиждень безпеки дитини. Увага спрямовувалася на вирішення таких завдань:

-підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

-поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоровя і життя;

-пропагування здорового способу життя серед дітей та їх батьків;

-інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.

         Під час підготовки до «Тижня безпеки дитини» проведено ряд заходів:

-підготовлено матеріали та оформлено стенди за темою «Бережемо життя і здоровя дітей»;

-у групі оформлено куточок «Безпеки дитини»;

-підготовлено плани та конспекти навчально-виховної роботи з дітьми за тематикою безпеки;

-поповнено матеріальну базу закладу художньою літературою, настільними іграми за тематикою безпеки життєдіяльності.

         Під час навчально-виховного процесу приділялася увага таким питанням: безпека у побуті, на ігровому майданчику, під час перебування у групі, безпека у природі, пожежна безпека та електротравматизм.

         Впродовж тижня велася робота з батьками через групове та індивідуальне консультування, інформаційні листи, стенди по безпеці життя, організовувались виставки робіт. Роботу проводили із залученням дітей до різних форм діяльності: заняття, ігрова діяльність, розваги, екскурсії, бесіди, читання художньої літератури, образотворча діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.

         Розроблений тематичний план на тиждень:

Понеділок (07.10), тема «Безпека у побуті»

Заняття «Моя безпека вдома»

Дидактичні ігри «Ой», «Чим можна гратися»

Сюжетно-рольова гра «Пральня» (небезпека від електроприладів)

Вівторок (08.10), тема «Збережемо природу – збережемо життя»

Перегляд відеоматеріалів «Червона книга України»

Образотворча діяльність «Обкладинка для Червоної книги»

Бесіди про бережливе поводження з рослинами і тваринами, піклування про природу

Середа (09.10), тема «Хоч маленький вогник – та небезпечний»

Спостереження за свічкою, аплікація «Гори свічка невеличка»

Екскурсія до пожежної частини

Повторення правил під час евакуації

Четвер (10.10), тема «Небезпека від комах»

Вікторина «Відгадай»

Ознайомлення із правилами надання першої медичної допомоги при укусах комах

Робота із художніми творами про комах

Пятниця (11.10), тема «Грибна пора»

Екскурсія до лісової посадки

Бесіда про їстівні та отруйні гриби

Аплікація «Гриби»

         Робота проводилася згідно плану проведення тижня. Всі заходи, які були заплановані, проведені.

Звіт по проведенню мистецького Фестивалю в ДНЗ Осівського НВК

        Відомо, що реформа системи освіти, яка стосується і дошкільників, висуває розвиток творчості дитини, як одну із пріоритетних задач. Без її вирішення неможливо виконати головні завдання дошкільної освіти,розроблені у „Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні”: формування базиса особистої культури дитини через відкриття її світогляду у цілому і різнобічному. 
       Дитина не повинна пасивно спостерігати оточуючий світ, вживати готову інформацію і копіювати її. Саме від творчих людей залежить розвиток суспільства. Перші творчі здібності особистості проявляються в дошкільному віці. Перед вихователями стоїть задача знайти шляхи своєчасного прояву у кожної дитини інтересів, природних задатків, здібностей і створити оптимальні умови для їх розвитку. І визначати конкретні сфери творчого потенціалу. Як відомо, саме в різних видах мистецтва проявляються творчі здібності, відбувається становлення особистості кожної дитини.

        Тому в дошкільному навчальному закладі Осівського НВК був проведений мистецький  Фестиваль, під час якого діти залюбки декламували напам’ять вірші, виконували роботи по образотворчому мистецтву (ліплення, малювання, аплікація), займалися танцями, розігрували сюжети відомих казок, виконували різноманітні музичні твори, приймали участь в музичних та хороводних іграх. Метою цього заходу було:

–         збагатити почуття дітей, сприяти оволодінню вмінням відчувати ритм  і мелодію творів, виховувати любов до поезії;

–         сприяти естетичному вихованню дошкільників через засоби різних видів мистецтва;

–         формувати позитивні якості особистості, розвивати чуттєво-емоційну та морально-інтелектуальну сфери кожної дитини.

       Слід відмітити, що напротязі усіх заходів у групі панувала дружня та весела атмосфера, діти із задоволенням приймали участь в іграх та розвагах, виявляли творчу ініціативу, активно передавали враження, які вони дістали в процесі навчання і виховання. Результати художньої  діяльності дітей можна було розглянути  на виставках творчості дошкільнят, які організовувалися у дитячому садку.

       Отож, проведений захід дав позитивний ефект, оскільки  мистецтво (чи це музика, чи образотворча діяльність, чи хореографія, чи театр, чи література, чи фольклор) безсумнівно займає особливе місце у вихованні дошкільників. Аналізуючи проведену роботу, можна зробити висновок, що даний мистецький захід:

–         закріпив знання дітей про оточуючий світ, сприяв розвитку мови дітей, творчої ініціативи та естетичного смаку;

–         мав велике значення для всебічного розвитку дітей, для їх розумового, морального, естетичного виховання;

–         позитивно вплинув на розвиток спостережливості, мислення, пам’ яті і уяви,  на розвиток естетичного почуття (хвилювання, радість, задоволення від сприймання прекрасного, виразного)  і загострених відчуттів (відчуття музики, ритму, симетрії, кольору), розширив словниковий запас малят;

–         вдосконалив оволодіння дітьми певним рівнем диференційованих рухів;

Згідно наказу Управління освіти, молоді та спорту Дубровицької райдержадміністрації з метою попередження надзвичайних ситуацій, профілактичної роботи з дітьми та їх батьками щодо попередження травматизму, поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, загострення уваги на необхідності дотримання основ безпеки життєдіяльності з 07.10 по 11.10. 2019 року в закладі дошкільної освіти Осівського НВК було проведено Тиждень безпеки дитини. Увага спрямовувалася на вирішення таких завдань:

-підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

-поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоровя і життя;

-пропагування здорового способу життя серед дітей та їх батьків;

-інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.

         Під час підготовки до «Тижня безпеки дитини» проведено ряд заходів:

-підготовлено матеріали та оформлено стенди за темою «Бережемо життя і здоровя дітей»;

-у групі оформлено куточок «Безпеки дитини»;

-підготовлено плани та конспекти навчально-виховної роботи з дітьми за тематикою безпеки;

-поповнено матеріальну базу закладу художньою літературою, настільними іграми за тематикою безпеки життєдіяльності.

         Під час навчально-виховного процесу приділялася увага таким питанням: безпека у побуті, на ігровому майданчику, під час перебування у групі, безпека у природі, пожежна безпека та електротравматизм.

         Впродовж тижня велася робота з батьками через групове та індивідуальне консультування, інформаційні листи, стенди по безпеці життя, організовувались виставки робіт. Роботу проводили із залученням дітей до різних форм діяльності: заняття, ігрова діяльність, розваги, екскурсії, бесіди, читання художньої літератури, образотворча діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.

         Розроблений тематичний план на тиждень:

Понеділок (07.10), тема «Безпека у побуті»

Заняття «Моя безпека вдома»

Дидактичні ігри «Ой», «Чим можна гратися»

Сюжетно-рольова гра «Пральня» (небезпека від електроприладів)

Вівторок (08.10), тема «Збережемо природу – збережемо життя»

Перегляд відеоматеріалів «Червона книга України»

Образотворча діяльність «Обкладинка для Червоної книги»

Бесіди про бережливе поводження з рослинами і тваринами, піклування про природу

Середа (09.10), тема «Хоч маленький вогник – та небезпечний»

Спостереження за свічкою, аплікація «Гори свічка невеличка»

Екскурсія до пожежної частини

Повторення правил під час евакуації

Четвер (10.10), тема «Небезпека від комах»

Вікторина «Відгадай»

Ознайомлення із правилами надання першої медичної допомоги при укусах комах

Робота із художніми творами про комах

Пятниця (11.10), тема «Грибна пора»

Екскурсія до лісової посадки

Бесіда про їстівні та отруйні гриби

Аплікація «Гриби»

         Робота проводилася згідно плану проведення тижня. Всі заходи, які були заплановані, проведені.

Звіт по проведенню мистецького Фестивалю в ДНЗ Осівського НВК

        Відомо, що реформа системи освіти, яка стосується і дошкільників, висуває розвиток творчості дитини, як одну із пріоритетних задач. Без її вирішення неможливо виконати головні завдання дошкільної освіти,розроблені у „Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні”: формування базиса особистої культури дитини через відкриття її світогляду у цілому і різнобічному. 
       Дитина не повинна пасивно спостерігати оточуючий світ, вживати готову інформацію і копіювати її. Саме від творчих людей залежить розвиток суспільства. Перші творчі здібності особистості проявляються в дошкільному віці. Перед вихователями стоїть задача знайти шляхи своєчасного прояву у кожної дитини інтересів, природних задатків, здібностей і створити оптимальні умови для їх розвитку. І визначати конкретні сфери творчого потенціалу. Як відомо, саме в різних видах мистецтва проявляються творчі здібності, відбувається становлення особистості кожної дитини.

        Тому в дошкільному навчальному закладі Осівського НВК був проведений мистецький  Фестиваль, під час якого діти залюбки декламували напам’ять вірші, виконували роботи по образотворчому мистецтву (ліплення, малювання, аплікація), займалися танцями, розігрували сюжети відомих казок, виконували різноманітні музичні твори, приймали участь в музичних та хороводних іграх. Метою цього заходу було:

–         збагатити почуття дітей, сприяти оволодінню вмінням відчувати ритм  і мелодію творів, виховувати любов до поезії;

–         сприяти естетичному вихованню дошкільників через засоби різних видів мистецтва;

–         формувати позитивні якості особистості, розвивати чуттєво-емоційну та морально-інтелектуальну сфери кожної дитини.

       Слід відмітити, що напротязі усіх заходів у групі панувала дружня та весела атмосфера, діти із задоволенням приймали участь в іграх та розвагах, виявляли творчу ініціативу, активно передавали враження, які вони дістали в процесі навчання і виховання. Результати художньої  діяльності дітей можна було розглянути  на виставках творчості дошкільнят, які організовувалися у дитячому садку.

       Отож, проведений захід дав позитивний ефект, оскільки  мистецтво (чи це музика, чи образотворча діяльність, чи хореографія, чи театр, чи література, чи фольклор) безсумнівно займає особливе місце у вихованні дошкільників. Аналізуючи проведену роботу, можна зробити висновок, що даний мистецький захід:

–         закріпив знання дітей про оточуючий світ, сприяв розвитку мови дітей, творчої ініціативи та естетичного смаку;

–         мав велике значення для всебічного розвитку дітей, для їх розумового, морального, естетичного виховання;

–         позитивно вплинув на розвиток спостережливості, мислення, пам’ яті і уяви,  на розвиток естетичного почуття (хвилювання, радість, задоволення від сприймання прекрасного, виразного)  і загострених відчуттів (відчуття музики, ритму, симетрії, кольору), розширив словниковий запас малят;

–         вдосконалив оволодіння дітьми певним рівнем диференційованих рухів;

Згідно наказу Управління освіти, молоді та спорту Дубровицької райдержадміністрації з метою попередження надзвичайних ситуацій, профілактичної роботи з дітьми та їх батьками щодо попередження травматизму, поважного ставлення до безпеки людини, усвідомлення необхідності вироблення правил поведінки у надзвичайних ситуаціях, загострення уваги на необхідності дотримання основ безпеки життєдіяльності з 07.10 по 11.10. 2019 року в закладі дошкільної освіти Осівського НВК було проведено Тиждень безпеки дитини. Увага спрямовувалася на вирішення таких завдань:

-підвищення ефективності навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя;

-поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоровя і життя;

-пропагування здорового способу життя серед дітей та їх батьків;

-інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини.

         Під час підготовки до «Тижня безпеки дитини» проведено ряд заходів:

-підготовлено матеріали та оформлено стенди за темою «Бережемо життя і здоровя дітей»;

-у групі оформлено куточок «Безпеки дитини»;

-підготовлено плани та конспекти навчально-виховної роботи з дітьми за тематикою безпеки;

-поповнено матеріальну базу закладу художньою літературою, настільними іграми за тематикою безпеки життєдіяльності.

         Під час навчально-виховного процесу приділялася увага таким питанням: безпека у побуті, на ігровому майданчику, під час перебування у групі, безпека у природі, пожежна безпека та електротравматизм.

         Впродовж тижня велася робота з батьками через групове та індивідуальне консультування, інформаційні листи, стенди по безпеці життя, організовувались виставки робіт. Роботу проводили із залученням дітей до різних форм діяльності: заняття, ігрова діяльність, розваги, екскурсії, бесіди, читання художньої літератури, образотворча діяльність, моделювання ситуацій та їх розв’язання.

         Розроблений тематичний план на тиждень:

Понеділок (07.10), тема «Безпека у побуті»

Заняття «Моя безпека вдома»

Дидактичні ігри «Ой», «Чим можна гратися»

Сюжетно-рольова гра «Пральня» (небезпека від електроприладів)

Вівторок (08.10), тема «Збережемо природу – збережемо життя»

Перегляд відеоматеріалів «Червона книга України»

Образотворча діяльність «Обкладинка для Червоної книги»

Бесіди про бережливе поводження з рослинами і тваринами, піклування про природу

Середа (09.10), тема «Хоч маленький вогник – та небезпечний»

Спостереження за свічкою, аплікація «Гори свічка невеличка»

Екскурсія до пожежної частини

Повторення правил під час евакуації

Четвер (10.10), тема «Небезпека від комах»

Вікторина «Відгадай»

Ознайомлення із правилами надання першої медичної допомоги при укусах комах

Робота із художніми творами про комах

Пятниця (11.10), тема «Грибна пора»

Екскурсія до лісової посадки

Бесіда про їстівні та отруйні гриби

Аплікація «Гриби»

         Робота проводилася згідно плану проведення тижня. Всі заходи, які були заплановані, проведені.

Звіт по проведенню мистецького Фестивалю в ДНЗ Осівського НВК

        Відомо, що реформа системи освіти, яка стосується і дошкільників, висуває розвиток творчості дитини, як одну із пріоритетних задач. Без її вирішення неможливо виконати головні завдання дошкільної освіти,розроблені у „Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні”: формування базиса особистої культури дитини через відкриття її світогляду у цілому і різнобічному. 
       Дитина не повинна пасивно спостерігати оточуючий світ, вживати готову інформацію і копіювати її. Саме від творчих людей залежить розвиток суспільства. Перші творчі здібності особистості проявляються в дошкільному віці. Перед вихователями стоїть задача знайти шляхи своєчасного прояву у кожної дитини інтересів, природних задатків, здібностей і створити оптимальні умови для їх розвитку. І визначати конкретні сфери творчого потенціалу. Як відомо, саме в різних видах мистецтва проявляються творчі здібності, відбувається становлення особистості кожної дитини.

        Тому в дошкільному навчальному закладі Осівського НВК був проведений мистецький  Фестиваль, під час якого діти залюбки декламували напам’ять вірші, виконували роботи по образотворчому мистецтву (ліплення, малювання, аплікація), займалися танцями, розігрували сюжети відомих казок, виконували різноманітні музичні твори, приймали участь в музичних та хороводних іграх. Метою цього заходу було:

–         збагатити почуття дітей, сприяти оволодінню вмінням відчувати ритм  і мелодію творів, виховувати любов до поезії;

–         сприяти естетичному вихованню дошкільників через засоби різних видів мистецтва;

–         формувати позитивні якості особистості, розвивати чуттєво-емоційну та морально-інтелектуальну сфери кожної дитини.

       Слід відмітити, що напротязі усіх заходів у групі панувала дружня та весела атмосфера, діти із задоволенням приймали участь в іграх та розвагах, виявляли творчу ініціативу, активно передавали враження, які вони дістали в процесі навчання і виховання. Результати художньої  діяльності дітей можна було розглянути  на виставках творчості дошкільнят, які організовувалися у дитячому садку.

       Отож, проведений захід дав позитивний ефект, оскільки  мистецтво (чи це музика, чи образотворча діяльність, чи хореографія, чи театр, чи література, чи фольклор) безсумнівно займає особливе місце у вихованні дошкільників. Аналізуючи проведену роботу, можна зробити висновок, що даний мистецький захід:

–         закріпив знання дітей про оточуючий світ, сприяв розвитку мови дітей, творчої ініціативи та естетичного смаку;

–         мав велике значення для всебічного розвитку дітей, для їх розумового, морального, естетичного виховання;

–         позитивно вплинув на розвиток спостережливості, мислення, пам’ яті і уяви,  на розвиток естетичного почуття (хвилювання, радість, задоволення від сприймання прекрасного, виразного)  і загострених відчуттів (відчуття музики, ритму, симетрії, кольору), розширив словниковий запас малят;

–         вдосконалив оволодіння дітьми певним рівнем диференційованих рухів;

–         навчав дітей сприймати та цінувати красу предметів, що є характерним для їх зовнішнього вигляду, внутрішнього стану.