Звіт про діяльність закладу

  

ЗВІТ  ЗА 2022-2023 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Звіт директора за 2022/2023 н.р

Звіт директора Осівського ліцею Дубровицької міської ради про свою діяльність на посаді протягом 2022-2023 навчального року.

 Шановні присутні! Закінчився навчальний рік і тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, оцінити діяльність директора на посаді протягом 2022/2023 навчального року.

Наша країна переживає зараз дуже складні часи. В умовах введення в Україні воєнного стану, викликаного збройною агресією росії, освітяни – на своєму вчительському трудовому фронті. Працюють сумлінно, відповідально ставляться до виконання посадових обов’язків і вже цим наближають перемогу.

Відповідно до наказу МОН України від 23.03.2005 №178 “Про затвердження примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю” у травні-червні кожен керівник навчального закладу щороку звітує про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету, ради школи та громадськості.

У своїй роботі протягом звітного періоду я керувався Статутом Осівського ліцею, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1. Загальна інформація про школу.

 Осівський ліцей Дубровицької міської ради — заклад загальної середньої освіти, який знаходиться в комунальній власності Дубровицької міської ради.

Освітній процес у 2022-2023 навчальному році організовано відповідно до освітньої програми на 2022/ 2023 н.р. Заклад освіти здійснював свою діяльність відповідно до Статуту. Освітній процес відбувався в одну зміну. Педагогічним колективом закладу освіти проведено певну роботу щодо збереження і розвитку мережі класів. На початок 2022-2023 навчального року в Осівському ліцеї було 11 класів. Розпочали навчання 187 учнів з них 2 дітей на інклюзивній формі навчання.

З метою створення належних умов навчання та виховання учнів: ліцей на 100% забезпечений педагогічними кадрами та обслуговуючим персоналом;

 -розроблено єдиний режим роботи закладу освіти;

-складено розклад уроків, графік чергування вчителів в закладі освіти та їдальні;

 -організовано роботу  ГПД.

  Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне освітнє середовище. Освітнє середовище закладу є безпечним та комфортним для учасників освітнього процесу. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.

  Проте в закладі освіти залишається проблематичним облаштування території з урахуванням доступності та універсального дизайну. До закладу освіти практично не можуть потрапити дорослі і діти з обмеженими фізичними можливостями – пандус відсутній.

  Територія закладу огороджена, убезпечена від доступу стороннього автотраспорту, на території закладу є 2 аварійні пожежні водоймиТериторія закладу є достатньо озелененою.

  В навчальних приміщеннях закладу на початок навчального року здійснено поточний косметичний ремонт. Кімнати оснащено меблями, в тому числі, в початковій школі, одномісними партами, комп’ютерною технікою – ноутбуком для вчителя, кольоровим принтером та мультимедийними дошками. Придбано дидактичний матеріали для 1-4 класів.

  Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників (неслизька підлога, належним чином встановлені меблі у навчальних кабінетах, не загромаджені коридори, сходові клітини та рекреація).

Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивної зали.

Заклад освіти дотримується режиму провітрювання, є графік провітрювання.

Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам. Заплпновано ремонт внутрішніх санвузлів 2 поверху.

  Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету (більше 100 МБ/с), що значно покращує освітній процес у школі і дозволяє використовувати всі можливості глобальної мережі Інтернет. З розвитком глобальної мережі Інтернет школа отримала необмежені можливості представити себе, свій колектив та його досягнення далеко за межами свого регіону. Одночасно з’явилася можливість отримувати додаткову інформацію про навчальні заклади України та зарубіжжя, переймати їх досвід для покращення якості освітніх послуг. Інтернет дозволив вести спілкування між колегами-педагогами на сторінках веб-ресурсів, обмінюватися своїми надбаннями, вирішувати наболілі проблеми, тощо. Мережа Інтернет є доступною  в усіх кабінетах ліцею.

  На сучасному етапі головним завданням нашого закладу є підвищення якості освіти через упровадження інновацій, сучасних підходів до оцінювання, зокрема формувальне оцінювання, само- та взаємооцінювання, дотримання основних принципів НУШ: дитиноцентризму, педагогіки партнерства, інтеграції предметів. У зв’язку із запровадженням карантинних обмежень та військовим станом в країні цей навчальний рік був особливим і в організації і проведенні освітнього процесу. Навчання проходило як очно так і з використанням дистанційних форм. Слід відзначити роботу педагогічного колективу в умовах дистанційного навчання.

   Адміністрація та вчителі обрали платформи, з якими зручно і якісно проводити дистанційне навчання: робота безкоштовного веб-сервісу Google Classroom;  проведення онлайн уроків за допомогою сервісу Google meet відповідно до розкладу;  спілкування в групах у Viber.

Зв’язок з учнями та їх батьками забезпечено на 100%. На кінець 2022/2023 навчального року в закладі навчалося 189 учнів , оцінювалися досягнення учнів 5-11 класів Простежується тенденція щодо зростання кількості учнів з достатнім рівнем навчальних досягнень, тому в наступному навчальному році необхідно звернути увагу на роботу з учнями, які мають достатній рівень знань, розвивати їх потенціал.

За наслідками навчального року високого рівня у навчанні досягли 3 учнів.

У 2022-2023 навчальному році в школі працювало 22 педагогічних працівники, у тому числі директор, 2 заступника директора з НВР та ВР, 1 вихователь групи короткотривалого перебування, педагог-організатор, 1 практичний пси­холог, 2 вихователі ГПД,  2 асистенти учителів з інклюзивним навчанням, 1 медсестра.

Педагогічні працівники мають:

а)  кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» – 7; «спеціаліст І категорії»- 8; «спеціаліст II категорії» – 1; «спеціаліст»-2 особи; 1., 3 – 12 т.р-2.;

б   педагогічні звання : «старший учитель»- 5 .

    Як бачимо, якісний склад педагогічних працівників є досить високим, що дає змогу більш ефективно вирішувати педагогічні проблеми.За навчальний рік звільнень педагогічних працівників не було.

  Харчування в школі здійснюється приватним підприємством «АТОМ-сервіс». Гарячим харчуванням було охоплено 100% дітей, всі вони харчувалися безкоштовно.

  Підвезення дітей та вчителів відсутнє.

        Зміст методичної роботи в школі та її організація відобра­жені в розділі річного плану «Науково-методичне забезпечення системи загальної середньої освіти».

Протягом 2022-2023н. р, були створені необхідні умови для підвищення теоретичного професійного рівня вчителів. Відповідно до накопичувальної системи всі педагоги пройшли курси в онлайм режимі.

3. Методична робота.

Відповідно до річного плану роботи закладу у 2022-2023 н.р. педагогічний колектив працював згідно до вимог статей Конституції України, Законів України “Про освіту”, “Про повну загальну середню освіту”, Указів Президента України “Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні”, “Про Національну доктрину розвитку освіти”, спрямованих на подальший розвиток освіти, створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти. Для стимулювання творчого професійного росту вчителів ши­роко використовується можливість атестації педагогічних кадрів.

    За 2022-23 навчальний рік відбулося  8  засідань  методичної ради.   Метою    роботи    ради протягом навчального року було безперервне вдосконалення рівня педагогічної майстерності, ерудиції та компетентності вчителів у процесі викладання предметів.             Розглядались наступні питання:

         – Аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік. Структура та напрямки методичної роботи у новому році. Обговорення та затвердження плану роботи на 2022-2023 н.р.

         – Про ознайомлення з рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо викладання предметів; забезпечення навчальними програмами, підручниками.

         – Про огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної

літератури.

         – Визначення змісту, форми і методів підвищення кваліфікації педагогів у

 2022– 2023 навчальному році.

         – Ознайомлення з особливостями планування роботи вчителя у контексті НУШ.

                 – Про особливості організації освітнього процесу в умовах карантинних

обмежень.

  • Про організацію проходження навчання вчителями, які у 2022-2023 будуть викладати предмети у 5 класі НУШ
  •  Про диференційоване навчання.
  • Організація методичної роботи з учителями, які відчувають труднощі в організації навчально-виховного процесу НУШ.
  • Організація освітнього процесу в контексті концепції «Нова українська школа».
  • Стан навчально-виховного процесу в школі.
  • Аналіз роботи з обдарованими дітьми, аналіз участі учнів у І та ІІ етапі олімпіад з базових дисциплін, конкурсах, творчих робіт МАН
  • Впровадження інтерактивних форм і методів на уроках і в позаурочний час.
  • Про роботу ГПД в І семестрі.
  • Робота шкільних кабінетів. Якісне навчально – методичне забезпечення.
  •  Про підсумки навчання з використанням дистанційних технологій
  • Створення освітнього середовища навчального закладу як чинник успішної соціалізації учнів в умовах реформи освіти. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.
  • Вивчення та обговорення нормативних документів з питання організованого закінчення навчального року. Підготовка і проведення державної підсумкової атестації.
  • Про стан організації освітнього простору НУШ у 2022-2023 н.р.
  • Про рівень навчальних досягнень у 2022-2023 навчальному році.
  • Про стан справ щодо підготовки до засідань педагогічної ради.

4. Навчальна діяльність учнів.

Повністю вдалося розв’язати питання охоплення навчанням школи та здобуття ними повної загальної середньої освіти. Всі діти шкільного віку на території обслуговування  школи охоплені навчанням.

КІЛЬКІСНИЙ СКЛАД УЧНІВ

У закладі навчається 189 учнів, 11 класів.

 Оцінювання навчальної діяльності учнів за ІІ семестр та рік здійснювалося відповідно до Методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2022-2023 н.р., затвердженими наказом МОН України від 01 квітня 2022 р. № 290 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2021-2022 навчального року”. По завершенню 2022-2023 н.р. учні 1- 9, 10 класів переведені до наступного класу. З 11 класів випущено зі школи 13учнів.

У школі функціонували 32 класи, в яких навчалося 341 учень. 4 групи продовженого дня, 9 гуртків та секцій.

Велика увага приділялася роботі з обдарованими дітьми.

У рамках реалізації комплексної програми розвитку освітніх галузей у Микуличинському ліцеї у 2022-2023 н.р.:

1. Постійно поповнювався шкільний інформаційний банк даних «Обдарованість».

2. Забезпечено участь школярів у І етапі Всеукраїнських олімпіад з базових дисциплін.

3. Учні ліцею залучалися до участі у різноманітних конкурсах.

Проте у цьому навчальному році активності школярів у олімпіадах, конкурсах заважали введення воєнного стану в Україні.

Звіт про проведення спортивно-масової роботи за 2022-2023 н.р.

Протягом навчального року у спортивно-масовій роботі ліцею було охоплено 360 учнів. 290 учнів займалися в спортивних гуртках – волейбол, футбол.

Збірні команди ліцею приймали участь у міських змаганнях  з волейболу,  легкої атлетики та футболу. Команди ліцею займали призові місце.

5. Державна підсумкова атестація. Зовнішнє незалежне оцінювання.

   У 2022-2023 н.р. відповідно до нормативно-правових актів, здобувачів загальної середньої освіти звільнено від проходження державної підсумкової атестації (Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти”від 24 березня 2022 року№2157 І-Х; наказ МОН України від 28.02.2022 №242 “Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021- 2022 навчальному році”, затверджений у Міністерстві юстиції України 03 березня 2022 року за №283/37619). У відповідній графі додатку про освіту робиться запис “ звільнений(а)”.

У 2022-2023 н.р. учнів 11 класу теж звільнено від проходження ДПА. Проте всі випускники були вчасно зареєстровані на проходження ЗНО -2023. Але режим воєнного стану вніс свої корективи, і реєстрація на ЗНО дає змогу одинадцятикласникам пройти мультипредметний тест (українська мова, історія України, математика) у липні 2023 року для вступу до вищих навчальних закладів. Бажання складати МПТ виявили 13 учнів.

  6. Виховна та позакласна робота.

    Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу.

   Уся виховна робота у школі у 2021 -2022 н.р. була спрямована на виконання річного плану. Педагогам рекомендується організовувати освітній процес з урахуванням воєнної ситуації у населеному пункті (очне, дистанційне).

   В умовах воєнного стану освітні, навчальні програми та навчальний план рекомендується виконувати, ущільнюючи навчальний матеріал, організовуючи самостійну навчальну діяльність учнів, додаткові консультації з використанням технологій дистанційного навчання. Це визначено наказом МОН від 01.04.2022 року №290 “Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань завершення 2022/2023 навчального року”.

  Окрім здійснення навчального процесу, постійної уваги потребує й психологічна підтримка дітей, тому перевантажувати дітей у таких умовах неправильно.

Планування виховного процесу учнів Осівського ліцею, змісту, форми роботи, засобів педагогічного впливу, прийомів залучення учнів до діяльності і спілкування були визначені завданнями Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»,  та низкою нормативно-правових актів, зокрема: загальною декларація прав людини; декларацією прав дитини; конвенцією про права дитини, прийнятою Генеральною асамблеєю Організації Об’єднаних Націй 20 листопада 1959 року;

всесвітньою декларацією про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей; Конституцією України, Законами України:     

    Виховання – багатогранний і складний процес, значення якого неможливо переоцінити. Він передбачає формування у дитини єдиної системи цінностей і соціальних компетенцій. А це і ставлення до себе і своїх батьків, відношення до природи, суспільства, своєї країни тощо. Проблемним питанням, над яким я працюю є: виховання в учнів здорового способу життя, розвиток і збереження народних традицій, збереження чистоти та порядку школи, села, регіону.  Метою виховної роботи у Осівсьому ліцеї  є формування громадянина України – носія цінностей та загальнолюдських надбань. Головним завданням є національно-патріотичне виховання молоді на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей. Пріоритетними напрямками є формування гармонійно розвиненої   і національно свідомої особистості, здатної до саморозвитку, наділеної глибокою громадянською відповідальністю, високими духовними якостями, родинними і патріотичними почуттями. 

Виховна  робота в  ліцеї  передбачала реалізацію наступних завдань:

–  Формування в учнів правової свідомості, виховання громадської відповідальності, культури поведінки та свідомої дисципліни.

– Виховання відповідального ставлення до навчання та до праці, розширення кругозору й підготовка до свідомого вибору професії.

– Формування в учнів естетичної культури, розвиток умінь створювати прекрасне навколо себе, розвиток художніх здібностей і талантів дітей.

– Виховання в учнів політичної свідомості, розвиток суспільної активності, формування основ громадянського світогляду.

       Для реалізації цих завдань в ліцеї був розроблений план виховної роботи, що охопив усі напрямки виховання.  Було систематизовано організацію та участь у календарних, традиційних шкільних святах, заходи, конкурси, щодо зміцнення моральності та утвердження  здорового способу життя.

Всебічний розвиток людини, що є головною метою виховання, охоплює розумове, моральне, трудове, естетичне й фізичне виховання в їх нерозривному зв’язку, взаємозалежності та взаємозумовленості. Кожен з цих напрямків має свій зміст і завдання:

  • Озброєння учнів знаннями основ наук; формування наукового світогляду; оволодіння основними розумовими операціями; вироблення вмінь і навичок культури розумової праці.
  • Формування в учнів моральних понять, поглядів і переконань; виховання моральних почуттів; вироблення навичок і звичок моральної поведінки.
  • Психологічне підготовка особистості до праці; практична підготовка до праці до свідомого вибору професії.
  • Формування естетичних понять, поглядів і переконань; виховання естетичних почуттів, потреби і здатності створювати прекрасне в житті та мистецтві.
  • Виховання здорової зміни, бажання спілкуватися про своє здоровя, постійно займатися фізичною культурою і спортом. Підготовка до захисту Батьківщини, оволодіння для цього прикладними видами спорту. Підготовка до фізичної праці, виховання працездатності.

      Формами організації виховної діяльності за  2022/2023н.р. у ліцеї були:

  • традиційні українські свята: «Свято Миколая», «Різдвяні свята», «Андріївські вечорниці», «Зустріч Весни – Стрітеня Господнього», «Великодні писанки», «День матері», «День вишиванки» (1-4, 5-8, 9-11 класи )
  • святкування міжнародних днів: день щастя, день води, міжнародний день сім,ї, Всесвітній день Землі, день підсніжника,  день захисту дітей, Всесвітній день навколишнього середовища, Міжнародний день толерантності (1-4, 5-8, 9-11 класи )
  • професійні свята: день Знань, День працівника освіти 1-4, 5-8, 9-11 класи )
  • державні, національно-патріотичні свята: «День Соборності України», «День Герба», «День Прапора»; «День Державного Гімну», «День
    Єдності»,  «День пам’яті та примирення», «День Конституції України», «День незалежності», «День Гідності та Свободи»,  «День української мови та писемності», «День захисників України» (1-4, 5-8, 9-11 класи )
  •  конкурси-виставки:  «Новорічна композиція»,  «Космічні фантазії» (5-7 кл.), фото-анімація он-лайн «В об’єктиві натураліста»      (2-Бкл.),
  •  заходи з вшанування пам’яті воїнів-односельчан, які боролися за незалежність в Другій світовій війні; які воювали від початку повномасштабного вторгнення російської федерації в Україну; День Героїв Небесної Сотні, День чорнобильської трагедії,  День пам’яті жертв Голодомору (9-11кл.).   Акції: «Цікаве дозвілля – чисте довкілля» або «Подаруй використаним речам друге життя», «Подаруй книгу шкільній бібліотеці», «Зробимо Україну чистою» (7 класи), акція посади квіти на шкільному подвір’ї;
  • благодійні акції: «Від серця до серця»,  «Голуб миру», «Ангел пам’яті»    (5 класи)
  • Тематичні свята: свято Миколая, Новорічні ранки та вечори (1-4 класи) «Наші хлоп’ята – справжні козачата» (4 класи), майстер-класи виготовлення писанок у «Великодній кошик» (3 клас0 останній дзвоник для 1-11 класів.
  • Змагання з різних видів спорту серед юнаків та дівчат в рамках шкільної спартакіади в період 2022-2023н.р.: міні-футбол, волейбол, легка атлетика,.

Виховна робота була спрямована на виконання індивідуального плану  під час воєнного стану  та календарного плану роботи. Було доопрацьовано систему заходів для дистанційної співпраці з батьками, учнями, методичної роботи та самоосвіти.

8. Соціальний захист.

  Основною метою роботи соціального педагога є створення сприятливих умов для особистісного розвитку дитини (фізичного, соціального, духовно – морального, інтелектуального), надати їй комплексної соціально – психолого-педагогічної допомоги у саморозвитку та самореалізації в процесі соціалізації, а також захист прав дитини (соціальний, психолого-педагогічний та моральний) у її життєвому просторі.

            На початку навчального року, протягом вересня, було складено соціальні паспорти класів  і на їх основі складено соціальний паспорт ліцею.

Кількість дітей пільгових категорій: дітей з малозабезпечених сімей –49; дітей-інвалідів – 3; діти внутрішньо переміщені (ВПО) –  1; діти з особливими освітніми потребами (ООП) – 2;  діти з числа багатодітних сімей – 61;

        Відповідно до рішення «Про організацію безкоштовного харчування дітей пільгових категорій у загальноосвітніх навчальних закладах», встановити безкоштовне харчування для таких пільгових категорій : дітей з малозабезпечених сімей –149; діти, внутрішньо переміщені (ВПО) –  1;;

Загальна кількість дітей пільгових категорій, які харчуються безкоштовно189.

         Велика увага приділяється організації профілактичної роботи з попередження девіантної поведінки. Протягом року обстежено житлово-побутові умови учнів схильних до девіантної поведінки. Проведено профілактичні бесіди як з учнями так і з їхніми батьками.

         Ведеться систематичний контроль за відвідуванням учнями навчального закладу та подання інформації директору ліцею. У кожному класі ведеться журнал обліку відвідування учнями занять, у яких класні керівники позначають причину відсутності учнів та підтверджують довідками відсутність учнів на уроках.

          За результатами перевірки встановлено, що відвідування за  2022-2023 навчальний рік становить: 49.3 % (загальна кількість відсутніх); 13.0  % (хворих); 36.3 % ( по поважній причині);  % (без поважної причини ).

Консультування учнів з низьким рівнем адаптації, учнів старшокласників з питань вибору майбутньої професії. Проведення бесід та консультацій з учнями про сенс людського життя і цінність особистості: «Моє «Я»», « Як подолати депресію?», «Як покращити свій соціометричний статус в класному колективі?», « Я і мої однокласники», «  Етика взаємовідносин між юнаками та дівчатами».

 Зв’язки з громадськістю.

– Відвідування сімей, що опинилися в складних життєвих обставинах.

– Співпраця з працівниками Ювенальної превенції, служби у справах дітей.

9. Співпраця з батьками.

Виховання учня у школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами.

Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

10. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.

Для медичного забезпечення учнів та вчителів, працівників у школі обладнано медичний кабінет, де працює шкільна медична сестра Легка А.Й.

Щорічно діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по школі.

Медичне обслуговування працівників школи здійснюється сімейними лікарями.  Педагогічні працівники щорічно проходять медичний огляд до початку нового навчального року. Кухар проходить медогляд 2 рази на рік. На проходження медичного огляду кожному працівнику виділяється 2 дні. Проходження медогляду фіксується у медичних книжках відповідного зразка, які зберігаються у медсестри школи.

11. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається в діяльності педколективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи.

Відповідальна за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності – заступники директора з навчально-виховної роботи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Разом з тим залишаються високими показники травматизму дітей в побуті. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

Питання з безпеки життєдіяльності учнів під час літніх канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці обговорювалися на класних годинах в останній тиждень навчального року.

Станом на вересень кожного року всі учні школи проходять медичний огляд лікарями-фахівцями із лабораторними дослідженнями, що підтверджується медичними довідками. Щомісячно учні 1-11 класів проходять перевірку на педикульоз. Захворювання педикульозом в школі немає. 

Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі школи. Оформлюються акти громадсько-адміністративного контролю з охорони праці між адміністрацією та профкомом школи.

Будівля школи та приміщення закладу, забезпечені первинними засобами пожежогасіння: вогнегасниками, пожежним інвентарем (пожежною шафою, яка укомплектована згідно вимог, ящиком  з піском тощо). Вогнегасники наявні, перезаряджені,  розміщені у легкодоступних місцях, які унеможливлюють їх пошкодження.

  По всій школі розміщені плани евакуації у разі небезпеки чи аварії.

Згідно санітарних, пожежних норм і правил, школою отримані Паспорт готовності школи до нового навчального року, акт опору ізоляції та контуру заземлення.

  Відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників школи. Проведено інструктажі з працівниками і учнями з техніки безпеки. Проведено вступні інструктажі  з охорони праці. Проведено первинні інструктажі  з охорони праці на робочому місці.

  На початку навчального року, напередодні канікул і святкових днів  проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно мають місце цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися  на нарадах при директорові.

У школі є необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання”. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, ведеться відповідна робота з учителями.

12. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи здана в експлуатацію в 1986 році. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи здійснюється  коштами бюджетів різних рівнів. Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, надбавок, доплат працівникам школи. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплата за спожиті школою енергоносії. Також поступово вирішується оновлення обладнання шкільної їдальні.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню території школи. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. 

Протягом навчального року систематично здійснювалася виплата заробітної плати, авансу.

Постійно ми отримуємо підтримку з боку інженерного відділу :

– це отримання фарби для фарбування коридорів, спортзалу, майстерні, інших кімнат, спортивного майданчика;

– миючих і дезинфікуючих засобів для утримання приміщення школи відповідно санітарно-гігієнічних норм.

  Планується провести поточний ремонт шахтної криниці.

13. Управлінська діяльність.

  Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, відділу освіти, сайтами обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами. 

  Контроль – це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, щоденників, тощо. Аналіз результатів внутрішкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

  Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються. Директор школи у роботі з працівниками дотримується партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв’язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей. Таких якостей у адміністративній роботі вимагаю не тільки від себе, а й від своїх заступників.

 Відповідно до мети головними завданнями роботи школи в 2023-2024 навчальному році стане: продовжити працювати у  1-4 класах згідно Концепції «Нова українська школа»; формування та розвиток ключових компетентностей школярів; організація та управлінський супровід профільного навчання в старшій школі за новими навчальними планами та навчальними програмами для 11-річної старшої школи, допрофільної підготовки учнів 8-9-их класів здійснення моніторингу якості навчально-виховного процесу; покращення роботи щодо відбору та занять з обдарованими дітьми; ефективне застосування у навчально-виховному процесі тестових технологій; використання ІКТ в навчально-виховному процесі та управлінській діяльності; відповідність мети і завдань методичної служби кінцевим результатом навчальної і виховної діяльності педагогічного колективу; врахування при організації навчально-виховного процесу в школі національних та регіональних особливостей, традицій; стимулювання творчих пошуків вчителів; пошук педагогічних та методичних інноваційних шляхів та впровадження їх у педагогічну діяльність; охоплення всіх учителів різними формами методичної роботи; спрямування методичної роботи на розширення кругозору і підвищення компетентності педагогів, їх наукового та професійного рівня; вважати й надалі принцип діагностики основною формою покращення методичної роботи; шукати нові форми і шляхи для виявлення та розвитку здібних і обдарованих дітей; орієнтування всіх сфер навчально-виховної діяльності на формування в учнів критичного мислення, здатності виробляти власну точку зору та поважати точку зору інших; всю виховну роботу проводити в тісній співпраці з батьками та громадськістю села, орієнтуючись на досягнення народної педагогіки; більш ефективно працювати з різними громадськими організаціями села та міста.

Для вирішення цих та інших завдань необхідна кропітка робота всього колективу працівників школи, єдність, та взаємодія, взаєморозуміння всіх ланок діяльності школи, конкретно обґрунтовані, цілеспрямовані дії керівництва школи та педагогічного колективу, чітка реалізація поставлених проблем, про які ішлося вище.

Управлінські рішення приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи. Намагаюся створювати такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива підтримується.

У своїй роботі з працівниками школи я дотримуюся партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються і виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. У кожному із працівників школи бачу, насамперед, особистість в усьому розмаїтті її людських якостей. Використовую такі методи керівництва як порада, похвала, особистий приклад.

Прагну, щоб у школі було наявне творче вирішення справ. Дякую усім за плідну роботу у 2022-2023 н.р.