Освітня програма закладу дошкільної освіти Осівського НВК на 2020-2021н.р.
Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти у 2020/2021 навчальному році буде організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністрерства охорони здоровя України від 24.03.2016 №234, Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки: «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 № 1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 № 1/9-249), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491) та інших нормативно-правових документі у сфері освіти.
далі тут
Освітня програма закладу дошкільної освіти Осівського НВК на 2019-2020н.р.
Освітня діяльність у закладі дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році буде організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністрерства охорони здоровя України від 24.03.2016 №234, Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки: «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 № 1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 № 1/9-249), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491) та інших нормативно-правових документі у сфері освіти.
Головною метою є забезпечення реалізації права громадян на здобуття якісної дошкільної освіти. Заклад дошкільної освіти загального розвитку здійснює освітньо-виховний процес у 2019/2020 навчальному році за такими пріоритетними напрямами:
-гуманітарним;
-фізкультурно-оздоровчим.
Навчальний рік у закладі починається 2 вересня і закінчується 29 травня наступного року.
У закладі дошкільної освіти встановлено п’ятиденний навчальний тиждень. Заклад працює з 8.40 до 13.10 та становить 4,5 години.
Педагог працює над забезпеченням якісної освіти дошкільників шляхом педагогічного впливу на розвиток компетентної особистості дитини в умовах нової української школи.
Основні завдання ДНЗ:
- Розвиток комунікативної компетентності дошкільників.
- Організація умов для художньо-естетичного розвитку дітей дошкільного віку.
Шляхи реалізації завдань:
- використання інноваційних технологій;
- взаємодія з батьками;
- особистісно-орієнтований підхід до кожного вихованця;
- забезпечення наступності дошкільної та початкової ланок освіти.
У закладі функціонує одна група дітей старшого дошкільного віку з короткотривалим перебуванням.
В освітньому процесі реалізується зміст Базового компоненту дошкільної освіти. Зміст інваріативної складової забезпечується через чинну освітню програму «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку за Т.О.Піроженко.
Мета освітньої програми – збагачення досвіду взаємодії дитини старшого дошкільного віку з соціальним та природним оточенням через організацію специфічно дитячих видів діяльності.
Завдання програми – сформованість мінімально достатнього та необхідного рівня освітніх компетенцій дитини, що забезпечує її повноцінний психофізичний та особистісний розвиток і психологічну готовність до навчання у школі.
Структура програми – визначення дитячих видів діяльності, освітніх ліній відповідно до Базового компонента дошкільної освіти. Освітня лінія програми завершується показниками компетентності.
Види діяльності
Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовими освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності». Плануються такі види діяльності: комунікативний, здоров’язберігаючий та руховий, пізнавально-дослідницький (у світі предметів, у світі людей, у світі природи, математичні уявлення, досліди та експерименти), мовленнєвий, ігровий, художньо-естетичний, господарсько-побутовий.
Базовий компонент дошкільної освіти
Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом МОНМСУ №615 від 22.05.2012 «Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)». Освітні лінії: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Дитина в світі культури», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини».
Засади Базового компонента:
визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;
створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованість бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
формування цілісної картини світу, основ світогляду.
Освітня лінія «Особистість дитини» передбачає:
– формування позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності;
– виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності.
Освітня лінія «Дитина в соціумі» передбачає формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись в світі людських взаємин.
Зміст освітньої лінії «Дитина в природному довкіллі» містить доступні дитині уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток відповідального екологічного ставлення до природного довкілля.
Зміст освітньої лінії «Дитина в світі культури» полягає у формуванні почуття краси в різних її проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвитку творчих здібностей, формуванні елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок.
Зміст освітньої лінії «Гра дитини»: розвиток самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності.
Зміст освітньої лінії «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» передбачає сформованість доступних для дитини уявлень, еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів. Спрямована на формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень.
Зміст освітньої лінії «Мовлення дитини»: засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях.
Форми організації життєвого простору
Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній, руховій, природничій, предметній, образотворчій, музичній, театральній, літературній, математичній, мовленнєвій та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. Організоване навчання проводиться у формі занять. Типи занять – інтегровані, фронтальні, групові, індивідуальні. Тип заняття обирає вихователь відповідно до теми та мети.
Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить у групі 25-30 хвилин. Тривалість перерв між заняттями – не менше 10 хвилин.
Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовими освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України 20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності».
Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України.
Зміст освітньої програми передбачає:
– формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентноті дитини;
– виховання елементів природодоцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
– утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
– розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
Під час організації навчально-виховного процесу можуть впроваджуватися інноваційні освітні технології та методики: елементи «Методики використання коректурних таблиць» Н.Гавриш, мнемотехніка, казкотерапія.
З метою забезпечення наступності між ЗДО і ЗОШ організовується робота за такими напрямами:
- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу);
- поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;
- поглиблення інтересу до життя в школі;
- надання допомоги сім’ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.
Завдання по програмі “Впевнений старт”
Освітня програма “Впевнений старт” реалізовує державну політику в галузі освіти щодо питань особистісного розвитку дитини, враховує стратегічний курс розвитку системи освіти України загалом.
Мета програми – збагачення досвіду взаємодії дитини старшого дошкільного віку з соціальним та природним оточенням через організацію специфічно дитячих видів діяльності, які формують відповідні життєві компетентності та якості психологічної зрілості. далі тут